Cechy dobrego pracownika – jak znaleźć kogoś, kto zostanie w firmie na dłużej?

0
19
cechy dobrego pracownika

Jakie są cechy dobrego pracownika? Czy łatwo znaleźć taką osobę na rynku pracy? Czy każdy kandydat w swoim CV pisze prawdę? Czy na rozmowie kwalifikacyjnej ktoś uczciwie powie, jakie są jego wady? Trudno odpowiedzieć na te pytania.

Duże ambicje i brak kompromisów

Każdy pracodawca liczy na to, że pracownik, którego zatrudnia, jest osobą ambitną. Wiele osób chwali się swoimi ambicjami w CV. Piszą, że ukończyli kursy i szkolenia z wyróżnieniem, że w szkole byli najlepsi, na rozmowie kwalifikacyjnej pytają o możliwości rozwoju w firmie. Tymczasem często, po krótkim okresie zatrudnienia okazuje się, że ambicje były tylko na pokaz. Warto uczciwie przedstawić siebie swojemu pracodawcy, aby mógł on podjąć decyzję świadomie. Bezkompromisowość w dążeniu do celu zawsze jest nagradzana. Nie wolno jednak przy tym zapominać o pracy zespołowej. Nie należy walczyć tylko o swoje sukcesy, bo przecież w pracy liczy się drużyna, zespół i jego wyniki. Pracownik powinien jednak być bezkompromisowy, jeśli chodzi o swój rozwój. Regularne uczestnictwo w kursach i szkoleniach, zdobywanie świeżej wiedzy, to jest bardzo ważne dla każdego pracownika. Inaczej trudno wykonywać swoją pracę prawidłowo.

Cierpliwość w drodze do doskonałości

Pracownik powinien cechować się cierpliwością. Nie każdy od razu jest w stanie nauczyć się, jak poprawnie wykonywać swoje obowiązki. Cierpliwość jednak popłaca i przynosi efekty. Należy jednak dawać z siebie wszystko i wykazywać się ogromnym zaangażowaniem, aby uzyskać szacunek ze strony przełożonego. Nie ma ludzi doskonałych i nie ma ludzi niezastąpionych. Chyba każdy człowiek kiedyś popełnił w pracy jakiś błąd. Ważne jest jednak, jak dana osoba postarała się ten błąd naprawić. Udawanie, że nic się nie stało, jest bardzo złym sposobem, ponieważ może nadszarpnąć zaufanie pracodawcy do pracownika. Warto uczciwie porozmawiać ze swoim przełożonym i wyjaśnić, co się stało, rozsądny szef wie, że nie ma pracowników doskonałych. Empatia to bardzo pożądana cecha w miejscu pracy. Równie ważna jest uczciwość i kultura osobista. Warto spojrzeć na uczucia drugiej osoby, widzieć w swoim szefie i współpracowniku człowieka. Szacunek do innych i chęć pomocy są bardzo ważne, aby atmosfera w miejscu pracy była dobra. Do takiej firmy przychodzą zdeterminowani ludzie, którzy pragną znaleźć świetną pracę. Szefowie, którzy sporo dają pracownikom, zarówno w wymiarze finansowym, jak i pozafinansowym, są niezwykle cenieni. Jak więc znaleźć dobrego pracownika? Pracodawca musi rozpocząć od samego siebie, w końcu przykład idzie z góry.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here