13 grudnia 2017

Imieniny obchodzą dzisiaj
Lucja, Otylia
Kategoria: Chotomów, Dąbrowa Chotomowska, Pierwsza strona, W naszym sąsiedztwie, Zdrowie

Treningi prozdrowotne i 6 Złotych Zasad

15 stycznia 2017 | Autor

 

pilates_zd2

6 Złotych Zasad w treningu Pilates – Katarzyna Wojtachnia prezentuje.

 

 Pilates

Treningi prozdrowotne jak np. Pilates, zdrowy kręgosłup nie są może spektakularne, trudno tu oczekiwać efektów w postaci spalonych kalorii już po pierwszym treningu.

 

Mają w sobie jednak to COŚ co sprawia, że ich popularność rośnie.

 

Są one coraz częściej dostrzegane jako cenna alternatywa, bądź uzupełnienie dla forsownych treningów. Dlaczego? Odniosę się tu do tzw. 6 Złotych Zasad w treningu Pilates.

SONY DSC

 

Po pierwsze ODDECH. Skupiamy się na głębokim, świadomym oddechu, o jakim zapominamy często w pędzie dnia codziennego i nawału obowiązków.

 

Po drugie KONCENTRACJA: staramy się być tu i teraz, koncertujemy się na tym co się dzieje z naszym ciałem i często się zdarza, że wreszcie zauważamy COŚ, co pozwala nam zmienić nawyki ruchowe, a co za tym idzie poprawę jakości życia, często wreszcie życia bez bólu, bądź choćby złagodzenia efektu bólowego.

 

Po trzecie KONTROLA: uczymy się kontrolować całe nasze ciało i oddech. Okazuje się, że każdy szczegół i detal ma tu znaczenie. Efekty uzyskujemy poprzez jakość. Tak też przez świadomy ruch, docieramy do naszej podświadomości, to z kolei przynosi głębokie zmiany w naszym ciele.

 

Uczymy się jak pracować z tzw. CENTRUM naszego ciała. Jest to kluczowy obszar w technice Pilates, który kontroluje resztę ciała, podtrzymuje organy wewnętrzne jak i zapewnia wyprostowaną postawę.

 

Przy tak PRECYZYJNIE wykonanym ruchu, pięknie dochodzi element płynności. Jeden ruch wypływa z drugiego, dodając do tego świadomy oddech uzyskujemy wrażenie delikatności, elegancji i gracji, a co najważniejsze możemy bezpiecznie wprowadzić pracę nad elongacją kręgosłupa, oraz ćwiczenia wysmuklające sylwetkę.

 

Wreszcie RUTYNA, czyli utrwalanie nowych nawyków ruchowych po przez wielokrotne ich powtarzanie. Na koniec wisienka na torcie, czyli wychodząc z sali ćwiczeń, jesteśmy uzbrojeni w informację jak świadomie panować nad swoim ciałem, tak aby uzyskać oczekiwane rezultaty!!!

 

Zapraszam za treningi Pilates w Chotomowie inf. k. 604 213 859

 

Katarzyna Wojtachnia jest dyplomowanym instruktorem metody pilates szkoły Open Mind, oraz instruktorem Exerstriding Method Nordic Walking.

Zdjęcia: Pan Stanisław Gadomski

 

Literatura:

L. Robinson, G. Convy, Ćwiczenia Pilates, 2002, Warszawa

B. Janik, Pilates prawdziwa siła od środka, Szczecin

A. Ungaro „Gimnastyka, która leczy”, 2003, Warszawa

 

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się:
Podziel się ze znajomymi:
  • Print
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Wykop
  • email
  • MySpace
  • PDF
  • Twitter